Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Σωτηρίου: Είμαι χαρούμενος για το «βάπτισμα πυρός»

Κυριακή 18 Απριλίου και η ΑΕΛ δίνει την τελευταία της αναμέτρηση για την φετινή περίοδο απέναντι στον Λεβαδειακό. Έχοντας ολοκληρώσει μετά απο μια δύσκολη χρονιά την πορεία της, μένει στην κατηγορία και κοιτάζει πλέον το μέλλον απο άλλη οπτική γωνία. Στην αναμέτρηση αυτή έδωσε και το παρόν ο Δημήτρης Σωτηρίου, ένας νεαρός τερματοφύλακας, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στην κατηγορία και την ΑΕΛ.

Η δίψα και το πάθος του για τον αγώνα τον διέκριναν και δημιούργησαν εγκωμιαστικά σχόλια για το πρόσωπό του, δημιουργώντας και σε εμάς την πεποίθηση πως έχει πολλά ακόμη να μας αποδείξει. Εμείς προσωπικά είχαμε την απορία να μάθουμε τα πάντα για τον 23χρονο πορτιέρο τόσο για την πορεία του όσο και για την προσωπικότητά του και ανακαλύψαμε ένα παιδί το οποίο γνωρίζει πως στην ζωή όλα χρειάζονται σκληρή δουλειά και υπομονή.

Με χαρά λοιπόν και ενδιαφέρον κάναμε μαζί του έναν ευχάριστο διάλογο και σας τον παρουσιάζουμε…

Μια αγωνιστική χρονιά έφτασε στο τέλος της και τα όσα πέρασαν μένουν στην μνήμη μας πια.. Η δική σου εικόνα από αυτή την περίοδο;

Ήταν μια πολύ περίεργη χρονιά, μια δύσκολη περίοδος. Η ΑΕΛ δεν ξεκίνησε την χρονιά καλά και έτσι όπως αναμέναμε όλοι και δυστυχώς υπήρξε και το θλιβερό συμβάν. Αναφέρομαι φυσικά στον θάνατο του Αντόνιο Ντε Νίγκρις. Όσα όμως κι αν έγιναν, καταφέραμε να κάνουμε την επάνοδό μας και να ολοκληρώσουμε τις αγωνιστικές μας υποχρεώσεις χωρίς άσχημα γεγονότα για μας.

Πως αντιμετώπισες εσύ προσωπικά την περίοδο που πέρασε;

Για μένα ήταν γεμάτη εμπειρίες και νιώθω πολύ τυχερός που καθημερινά στην προπόνηση συναντούσα σημαντικούς παίκτες και προσωπικότητες στο χώρο. Είναι πολύ σημαντικό για μένα που βρέθηκα σε μια ομάδα που έχει σοβαρούς επαγγελματίες.

Μετά απο τρείς σεζόν γεμάτες στην επαγγελματική κατηγορία της Γ΄εθνικής με την φανέλα του Φωστήρα, βρέθηκες στην Λάρισα και την ΑΕΛ. Έχεις παρατηρήσει σημαντικές διαφορές;

Υπάρχουν τεράστιες διαφορές. Βέβαια αυτό που έμαθα και πήρα, ήταν ότι είχα την τύχη να συνεργαστώ με πολύ καλούς και αξιόλογους τερματοφύλακες. Αν και πέντε στον αριθμό, από τον καθένα έχω πάρει κάτι διαφορετικό και όλοι τους είναι ξεχωριστοί άνθρωποι. Μπορεί όλη την χρονιά να έκανα προπονήσεις και να ακολουθούσα τους συμπαίκτες μου, όμως ήρθαν έτσι τα πράγματα και στην τελευταία αγωνιστική, πήρα συμμετοχή απέναντι στον Λεβαδειακό. Χάρηκα που πήρα το “βάπτισμα του πυρός” με την ΑΕΛ στην Σούπερ Λίγκα.

Όσον αφορά τις διαφορές που μπορεί να παρατηρήσει ένα ποδοσφαιριστής ερχόμενος από μια ομάδα της Γ’ εθνικής , σε μια της Σούπερ Λίγκας ;

Σημαντικές διαφορές, από την προπόνηση μέχρι τον τρόπο που αγωνίζεσαι στο γήπεδο. Υπάρχει σαφώς πιο μεγάλη πίεση στην μεγάλη κατηγορία, τα γήπεδα είναι γεμάτα σε κάθε αγώνα και οι προπονήσεις έχουν να κάνουν με επαγγελματικά πρότυπα.

Έχεις την τύχη να προπονείσαι , κάτω από την επίβλεψη και τις οδηγίες ενός αξιόλογου προπονητή τερματοφυλάκων. Αναφέρομαι στον κ. Χρήστο Μιχαήλ που αποτελεί σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της ΑΕΛ.

Γνωρίζω πολύ καλά ποιός είναι και πόσο σημαντικός είναι για την Λάρισα ο κ. Μιχαήλ. Τον γνώριζα πριν έρθω στην ομάδα, ήμουν πολύ καλά ενημερωμένος. Σίγουρα αυτός ο άνθρωπος έχει γράψει ιστορία με την ομάδα και σαν προπονητής μπορώ να πω πως με έχει βοηθήσει πάρα πολύ. Τόσο ο τρόπος των προπονήσεων, όσο και οι ικανότητές του ως τερματοφύλακας με έχουν βοηθήσει σημαντικά και πήρα στοιχεία από τον ίδιο.

Τι είναι αυτό που θέλεις να κρατήσεις από όλη την χρονιά;

Αυτό που θα κρατούσα, είναι οι εμπειρίες που έχω πάρει. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι από όλα όσα έζησα και πέρασα. Απλά είμαι χαρούμενος που κατάφερα να κάνω το ντεμπούτο μου στην Σούπερ Λίγκα.

Πως ήταν η εμπειρία σου στον πρώτο σου αγώνα, απέναντι σε μια ομάδα που ήθελε να πάρει τη νίκη για να σωθεί;

Δεν θέλω να πω πάρα πολλά πάνω σε αυτό. Γνωρίζαμε όλοι πως η Λειβαδιά ήθελε την νίκη για να σωθεί, καθώς ήταν μια ελπίδα για να παραμείνει στην κατηγορία. Ουσιαστικά η ΑΕΛ ήταν “αδιάφορη” όχι τόσο για την εξέλιξη του αγώνα, όσο για την βαθμολογική θέση μας. Φυσικά και θέλαμε η ομάδα μας να κλείσει την χρονιά με νίκη. Όπως όμως είπαν ο προπονητής και ο πρόεδρος, ήθελαν να δώσουν την ευκαιρία σε νέα παιδιά, όπως εγώ και ο Κολοβέτσιος, να πάρουμε την πρώτη μας συμμετοχή και να βγάλουν κρίσιμα συμπεράσματα.

Στις δηλώσεις του ο προπονητής σου, Γιάννης Παπακώστας ανέφερε πως έβλεπε έναν Σωτηρίου να προσπαθεί και να δουλέυει καθημερινά στις προπονήσεις και γι αυτό θέλησε να σου δώσει την ευκαιρία να πάρεις την βασική θέση στην ενδεκάδα για την τελευταία αναμέτρηση. Το δικό σου σχόλιο;

Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα και θέλω να τον ευχαριστήσω που μου έδωσε την ευκαιρία να αγωνιστώ σε επίπεδο Σούπερ Λίγκας. Όπως είπα και πριν ήταν μια δύσκολη χρονιά με αρκετούς τερματοφύλακες σε μια θέση που είναι μοναχική και ιδιαίτερη. Σαφώς χρειάζεται πολύ δουλειά, γιατί χωρίς να προσπαθείς δεν μπορείς να έχεις αποτέλεσμα.

Ερχόμενος στην ΑΕΛ συνεργάστηκες με τον τεχνικό κ.Μαρίνο Ουζουνίδη, έκλεισες όμως την χρονιά στις τελευταίες αγωνιστικές με τον κ. Γιαννη Παπακώστα. Ποιός από τους δύο κέρδισε την “ψήφο” εμπιστοσύνης σου;

Και οι δύο ουσιαστικά με εμπιστεύτηκαν και τους ευχαριστώ. Ο μεν κ. Ουζουνίδης όταν με πήρε στο έμψυχο δυναμικό της ομάδος και ο δε κ. Παπακώστας, όταν ήρθε στην ομάδα με γνώρισε και μου έδωσε την δυνατότητα να αγωνιστώ σε επίσημο παιχνίδι.

Πιστεύεις ότι ο κόσμος κατάλαβε ποιός είναι ο τερματοφύλακας Σωτηρίου, μέσα από αυτό το παιχνίδι, παρά το άτυχο αποτέλεσμα;

Θέλω να πιστεύω ότι σχηματίστηκε μια πολύ καλή γνώμη από μέρους του κόσμου, από αυτή την συμμετοχή μου στην αναμέτρηση. Θεωρώ πως ανταπεξήλθα στις απαιτήσεις του αγώνα. Ήταν πολύ σημαντική για μένα η στήριξη του κόσμου στον Κυριακάτικο αγώνα και τους ευχαριστώ.

Ήταν μια μικρή αποτυχία για σένα τα δύο τέρματα που δέχτηκες;

Καλό θα ήταν για μένα να τα είχα αποφύγει για να κερδίσει η ομάδα μου και να χαροποιήσουμε τον κόσμο. Όμως έτσι είναι το ποδόσφαιρο.

Φεύγοντας από την πρωτεύουσα, όπου ζούσες τα τελευταία χρόνια και ερχόμενος στην Λάρισα έχει αλλάξει η καθημερινότητά σου;

Η αλήθεια είναι ότι προσαρμόστηκα κατευθείαν, γιατί μεγάλωσα σε χωριό και έχω ζήσει τόσο σε επαρχία, όσο και στο χάος της Αθήνας. Για μένα η Λάρισα είναι κάτι ενδιάμεσο, όποτε δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με την ζωή μου εδώ. Όσον αφορά την καθημερινότητά μου, έχει αλλάξει με τις καθημερινές προπονήσεις της ομάδος. Κατά τα άλλα παραμένω ο ίδιος άνθρωπος.

Υπάρχει κάτι που σου λείπει από την παραμονή σου στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια;

Μου λείπουν οι φίλοι μου που έκανα αυτά τα έξι χρόνια που ζούσα στην Αθήνα. Και ο πατέρας μου, με τον οποίο ουσιαστικά ζούσαμε μαζί όλο αυτό το διάστημα.

Πολλοί σε γνωρίζουν ως τερματοφύλακα της ΑΕΛ. Εσύ ο ίδιος πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου σε κάποιον που έχει απορία να μάθει ποιος είσαι εκτός αυτής της ιδιότητας;

Πιστεύω ότι είμαι ένα σοβαρό παιδί, χαμηλών τόνων που δεν μου αρέσει να προκαλώ ή να επιδεικνύομαι. Δουλεύω σκληρά και θέλω μέρα με τη μέρα να προσπαθώ για το καλύτερο.

Ποιά είναι τα καθημερινά γεγονότα στην ζωή σου που σε χαλαρώνουν και περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;

Είναι πολύ μικρά πράγματα και ίσως ασήμαντα για κάποιους, όμως εμένα με κάνουν να χαλαρώνω μετά από μια δύσκολη ή κουραστική μέρα. Προτιμώ λοιπόν να συναντώ τους φίλους μου και κυρίως τον φίλο μου Νίκο Βλασσόπουλο, αλλά και να πηγαίνω σινεμά ή να ακούω μουσική στο σπίτι μου.

Υπάρχει κάποιο άλλο άθλημα με το οποίο ασχολείσαι εκτός από το ποδόσφαιρο;

Βασικά έχω μια μικρή αδυναμία στο μπάσκετ, αφού με αυτό το άθλημα άρχισα να ασχολούμαι από παιδί. Οπότε όταν βρίσκω χρόνο, προσπαθώ να τον εκμεταλλεύομαι και να παίζω μπάσκετ μαζί με τον μικρότερο αδερφό μου.

Πως αποφάσισες τελικά να ασχοληθείς επαγγελματικά με το ποδόσφαιρο;

Βρισκόμουν ήδη σε ομάδα μπάσκετ, αλλά το ύψος μου δεν θα μου έδινε την δυνατότητα να ασχοληθώ επαγγελματικά. Προτίμησα λοιπόν να αφήσω αυτό το άθλημα και να ασχοληθώ με το ποδόσφαιρο. Η δύναμη στα χέρια μου και η παρότρυνση του πατέρα μου ήταν τα βασικά στοιχεία να ασχοληθώ κυρίως με το ποδόσφαιρο.

Ποια ήταν για σένα η σημαντικότερη στιγμή μέχρι σήμερα στη ζωή σου;

Σίγουρα το να φεύγει ένα παιδί 17 χρονών από την οικογένειά του και το χωριό του για να πάει στην Αθήνα για λογαριασμό του Πανιωνίου, είναι ένα σημαντικό γεγονός για μένα. Το ίδιο όμως ισχύει και για την μεταγραφή που πήρα στην ΑΕΛ το καλοκαίρι.

Όταν έφυγες όμως ήσουν και μαθητής στην Β’ Λυκείου. Πως ήταν αυτά τα χρόνια;

Συνέχισα την μαθητική μου ζωή στην Αθήνα όπου και τελείωσα το Λύκειο. Για μένα ισχύει πως όταν θέλεις κάτι πάρα πολύ και έχεις το “γνώθις σεαυτόν” και μέσα από προσπάθεια και αγώνα μπορείς να πετύχεις κάτι πολύ καλό, βέβαια παίρνεις το ρίσκο. Μπορεί να πέρασα δύσκολες στιγμές, όμως ποτέ μου δεν φοβήθηκα και προσαρμόστηκα στις συνθήκες.

Ήσουν καλός μαθητής;

Την τελευταία μου χρονιά στο χωριό και συγκεκριμένα στην πρώτη λυκείου, έβγαλα ως μέσο όρο δεκαοχτώ μισό και έκανα την μητέρα μου περήφανη (γέλια). Το γεγονός αυτό ήταν και ένας λόγος για να μην τα παρατήσω. Είχα τις βάσεις και έτσι συνέχισα με τις σχολικές μου υποχρεώσεις. Έτσι κατάφερα και την τελευταία χρονιά, παρά την έλλειψη χρόνου λόγω προπονήσεων, με προσωπική προσπάθεια και θέληση να περάσω μέσω πανελλαδικών στην Γυμναστική Ακαδημία Αθηνών.

Είσαι ένα παιδί χαμηλών τόνων όπως μας είπες. Ποιος είναι ο λόγος που δεν έχεις αλλάξει τις πεποιθήσεις σου και παραμένεις σταθερός σε αυτές παρά τις προσωπικές σου επιτυχίες;

Αυτό οφείλεται στο οικογενειακό μου περιβάλλον και συγκεκριμένα στους γονείς μου. Ο τρόπος που με μεγάλωσαν με κάνει να κρατάω χαμηλούς τόνους και να προσπαθώ κάθε μέρα για ότι καλύτερο.

Αποτελούν το σημαντικότερο παράγοντα στην ζωή σου;

Όπως και για κάθε παιδί πιστεύω, η οικογένειά μου με στήριξε στο δρόμο που επέλεξα και σε όλες τις στιγμές, είτε καλές είτε άσχημες, ήταν δίπλα μου και με στήριζε.

Ποια είναι η συμβουλή που σου έχουν δώσει οι γονείς σου;

Μου έμαθαν να τα αντιμετωπίζω όλα στη ζωή μου με μέτρο. Παν μέτρον άριστον…

Τι είναι αυτό που μπορεί να σε κάνει να εξοργιστείς ή να θυμώσεις;

Η ειλικρίνεια είναι σημαντικό προνόμιο για μένα. Θέλω οι άνθρωποι που έχω απέναντί μου να είναι ειλικρινείς και να μην υπάρχουν ίντριγκες ή λόγια πίσω από την πλάτη μου.

Πιστεύεις ότι οφείλεις ένα “ευχαριστώ” σε κάποιους ανθρώπους;

Αρχικά θα ήθελα να το εκφράσω στην οικογένειά μου, στους ανθρώπους αυτούς που βρίσκονται δίπλα μου και με στηρίζουν σε κάθε απόφαση της ζωής μου. Οφείλω όμως να ευχαριστήσω και τον κόσμο, που με βοήθησε να μείνω όρθιος στον αγωνιστικό χώρο και με ενθάρρυνε στην πρώτη μου εμφάνιση με κάθε τρόπο.

Κλείνοντας, θέλω έναν μικρό επίλογο για την νέα περίοδο που έρχεται, με αφορμή το νέο γήπεδο της ΑΕΛ…

Το γήπεδο βάζει την ομάδα σε άλλο επίπεδο και εννοείται ότι θα έχουμε μια καλύτερη και πιο επιτυχημένη πορεία από την περσινή χρονιά. Το μόνο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ και αισθάνομαι όμορφα γι’ αυτό, είναι το γεγονός πως θα έχουμε κοντά μας τον κόσμο μας, κάνοντας μαζί μια νέα αρχή.

Συνέντευξη στην Ολίνα Σιδεροπούλου

www.athleticlarissa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου