Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Θέλω να γίνω τεχνικός διευθυντής στην Λάρισα

Ο Φάνης Γκέκας παραχωρεί, αποκλειστικά, στο Onsports την πρώτη μεγάλη συνέντευξη, επί ελληνικού εδάφους, μετά τον υποβιβασμό της Άιντραχτ Φρανκφούρτης.
Έτοιμος για νέες… περιπέτειες δηλώνει ο Φάνης Γκέκας μετά τον υποβιβασμό της ομάδας της Φρανκφούρτης στην Τσβάιτε Λίγκα. Στην πρώτη του συνέντευξη, επί ελληνικού εδάφους, μετά την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος στην Γερμανία, ο Έλληνας επιθετικός ανοίγει την καρδιά του στο Onsports και απαντά σε όλες εκείνες τις ερωτήσεις που απέφευγε τους προηγούμενους μήνες.
Την επόμενη, κιόλας, μέρα της ολοκλήρωσης του γερμανικού πρωταθλήματος, ο Φάνης Γκέκας επέστρεψε στη χώρα μας και συγκεκριμένα στην Κέρκυρα, προκειμένου να ξεκουραστεί. Εκεί τον περίμενε το Onsports, με 33 ερωτήσεις, τις οποίες με χαρά δέχθηκε ν’ απαντήσει…
Αναφορικά με τα δημοσιεύματα που θέλουν να υπάρχει οψιόν στο συμβόλαιό του σε περίπτωση υποβιβασμού της Άιντραχτ, αποκαλύπτει ότι δεν έχει γίνει πρόβλεψη για κάτι τέτοιο. Υπάρχει, όμως, όπως ο ίδιος είπε, ρήτρα, η οποία επιτρέπει σε οποιαδήποτε ομάδα να καταβάλλει ένα συγκεκριμένο ποσό και να πάρει έτσι τα δικαιώματά του. «Υπάρχει ρήτρα. Όποιος θέλει, βάζει το ποσό και με κάνει δικό του», είπε αφοπλιστικά ο Φάνης Γκέκας και συνέχισε: «Νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι είναι δύσκολο να συνεχίσω να παίζω στη δεύτερη κατηγορία».
Ο Έλληνας επιθετικός αναφέρθηκε στο φημολογούμενο ενδιαφέρον του Ολυμπιακού, στο ελληνικό πρωτάθλημα, στην Εθνική και φυσικά στην μεγάλη του αγάπη, την ΑΕΛ. Αναφορικά με το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη χώρα μας, είπε ότι θα το έκανε μόνο για τα… μάτια του Ολυμπιακού, καθώς δεν θα γύριζε για κανέναν λόγο στον Παναθηναϊκό.
Για την Εθνική δήλωσε ότι το κεφάλαιο έχει κλείσει, ενώ αποκάλυψε ότι θέλει ν’ αναλάβει, μετά την ολοκλήρωση της ποδοσφαιρικής του καριέρας, τα ηνία της ομάδας της Λάρισας από το πόστο του τεχνικού διευθυντή.
Ο Φάνης Γκέκας απαντά επίσης στο γερμανικό δημοσίευμα της Bild, το οποίο τον χαρακτηρίζει ως υπεύθυνο για τον υποβιβασμό της Άιντραχτ, καθώς επίσης και σε όσους υποστήριξαν ότι δεν τίμησε το Εθνόσημο…
-Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα απασχολεί τους Γερμανούς; Σε ρώτησαν οι συμπαίκτες σου για την κατάσταση στη χώρα μας; Ποια ήταν τα σχόλιά τους;
«Υπάρχει καθημερινή ενημέρωση για την οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη και κυρίως στην Ελλάδα τόσο από τα κανάλια, όσο και από τις εφημερίδες. Οι Γερμανοί γνωρίζουν καλά τι γίνεται στην Ελλάδα. Δεν μας έχουν, σε γενικές γραμμές, σε εκτίμηση. Από τους συμπαίκτες μου υπήρχαν πολλά πειράγματα. Δεν μπορώ να πω, ωστόσο, ότι έκαναν ειρωνικά σχόλια».
-Αντιμετώπισες κάποιο πρόβλημα στο διάστημα της παραμονής σου στην Γερμανία αναφορικά με αυτό το θέμα;
«Όχι. Σε καμία περίπτωση. Πέντε χρόνια στην Γερμανία δεν έχω αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα».
-Παρακολουθείς το ελληνικό πρωτάθλημα; Ενημερώνεσαι για την πορεία των ελληνικών ομάδων;
«Παρακολούθησα όλο το πρωτάθλημα από την αρχή του».
-Δίκαια, κατά τη γνώμη σου, ο Ολυμπιακός έφτασε στην κατάκτηση του τίτλου;
«Ο Ολυμπιακός δίκαια αναδείχθηκε πρωταθλητής. Οι 13 βαθμοί διαφορά από τον Παναθηναϊκό είναι πάρα πολλοί για να πει κάποιος οτιδήποτε. Ήταν η πιο σταθερή ομάδα του πρωταθλήματος».
-Πού κρίθηκε το πρωτάθλημα;
«Τα διοικητικά προβλήματα του Παναθηναϊκού βγήκαν στο χορτάρι. Η διοίκηση δεν βοήθησε όσο έπρεπε τους παίκτες, ωστόσο αυτό δεν πρέπει ν’ αποτελεί δικαιολογία για τους ίδιους. Ο Παναθηναϊκός δεν μπήκε στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος από δικά του λάθη. Ο Ολυμπιακός το πήρε δίκαια».
-Τι σου έκανε εντύπωση από το φετινό ελληνικό πρωτάθλημα;
«Ήταν ευχάριστη έκπληξη ο Ολυμπιακός Βόλου και η Καβάλα. Από νωρίς φάνηκε ότι μία από τις δύο ομάδες θα κερδίσουν μια θέση στα play off. Αντίθετα, αρνητική έκπληξη μου προκάλεσε ο υποβιβασμός της Λάρισας. Κανείς δεν το περίμενε».
-Τι έφταιξε για τον υποβιβασμό της Λάρισας;
«Έγιναν πολλά λάθη. Ο πρώτος υπεύθυνος είναι ο Κώστας Πηλαδάκης. Αν και είναι πολύ καλός μου φίλος, ο πρώτος που φταίει είναι ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ. Γνωρίζω καλά, όπως και όλοι οι φίλαθλοι της Λάρισας ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο που βοήθησε τα μέγιστα αυτή την ομάδα τα προηγούμενα χρόνια. Φέτος όμως έκανε λάθη. Θα πρέπει ο κόσμος να τον στηρίξει και να βοηθήσει και αυτός από την πλευρά του για την επάνοδο της ομάδας στην Σούπερ Λίγκα».
-Θα μπορούσες να βρεις τουλάχιστον ένα κοινό στοιχείο ανάμεσα στην Σούπερ Λίγκα και την Μπουντεσλίγκα;
«Οι διαφορές είναι πάρα πολλές και τεράστιες. Πολλοί Έλληνες υποστηρίζουν ότι το γερμανικό πρωτάθλημα δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Δεν είναι όμως έτσι. Είναι πολύ δύσκολο να καθιερωθεί ένας ποδοσφαιριστής στο γερμανικό πρωτάθλημα. Αυτό μπορεί εύκολα να το καταλάβει κανείς από την ποιότητα των ξένων ποδοσφαιριστών που αγωνίζονται σε αυτό. Οι ελληνικές ομάδες πρέπει ν’ ασχοληθούν περισσότερο με τις ακαδημίες και το scouting. Είμαστε η χειρότερη χώρα σε ό, τι αφορά στις ακαδημίες και το scouting. Οι ομάδες στηρίζουν τους ξένους ποδοσφαιριστές και όχι τους Έλληνες».
-Αν μπορούσαμε να μιλήσουμε με ποσοστά, ποιό είναι το ποσοστό των ποδοσφαιριστών των γερμανικών ομάδων που προέρχονται από τις ακαδημίες τους;
«Οι ποδοσφαιριστές που προέρχονται από τις ακαδημίες των ομάδων που συμμετέχουν στην Μπουντεσλίγκα αποτελούν τουλάχιστον το 40% του ρόστερ. Για να μην πω περισσότερο...»
-Τι σου έχει λείψει από την Ελλάδα;
«Τίποτα. Η οικογένεια μου, που είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της ζωής μου, είναι μαζί μου, ενώ οι γονείς μας πηγαινοέρχονται. Ίσως αργότερα και εφόσον συνεχίσω την καριέρα μου σε ομάδα του εξωτερικού, αντιμετωπίσω πρόβλημα με το σχολείο των παιδιών μου».
-Για ποιον λόγο θα επέστρεφες στην Ελλάδα;
«Αυτή τη στιγμή θα γυρνούσα μόνο για τα παιδιά μου ή αν υπάρξει κάποια αξιόλογη πρόταση».
-Τα δημοσιεύματα που σε ήθελαν να έχεις δηλώσει ότι δεν έχεις αγωνιστεί σε μεγάλη ομάδα είναι αληθινά;
«Όχι. Έγινε μια πολύ κακή αναπαραγωγή συγκεκριμένων λέξεων από συνέντευξη που παραχώρησα. Δεν έχω παίξει, είπα, σε μεγάλη ευρωπαϊκή ομάδα. Στην Ελλάδα έχω παίξει σε μεγάλη ομάδα και αυτή είναι ο Παναθηναϊκός. Κάποιοι ήθελαν να το γράψουν διαφορετικά. Θεώρησαν καλό γι’ αυτούς να το καταγράψουν έτσι και όχι όπως ακριβώς το είπα. Ο κόσμος ξέρει, όμως, αν το είπα έτσι ή όχι».
-Αν σου έκαναν πρόταση όλες οι μεγάλες ελληνικές ομάδες με τις ίδιες οικονομικές απολαβές, ποια θα επέλεγες και γιατί;
«Ας μην κρυβόμαστε, μόνο στον Ολυμπιακό και στον Παναθηναϊκό μπορώ ν’ αγωνιστώ. Μόνο αυτές οι δύο ομάδες μπορούν να μου κάνουν πρόταση. Δυστυχώς για μένα, όμως, ο Παναθηναϊκός είναι μια ομάδα που δεν μπορώ να επιστρέψω. Όχι για τους οπαδούς του. Δεν θα γύριζα, επειδή με έδιωξαν».
-Σε πλησιάζουν Έλληνες φίλαθλοι για να σου πείσουν να υπογράψεις στην αγαπημένη τους ομάδα;
«Αυτό το φαινόμενο είναι συχνό. Κάθε φορά που έρχομαι στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, με πλησιάζουν φίλαθλοι και μου ζητούν να υπογράψω. Για να επιστρέψω στην Ελλάδα πρέπει να υπάρξουν πολλές προϋποθέσεις. Πρέπει να γίνει μια σοβαρή πρόταση για να πεισθώ ν’ αφήσω τα ξένα πρωταθλήματα».
-Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να συνεχίσεις την καριέρα σου και τη νέα χρονιά στην Φρανκφούρτη;
«Θα δούμε αργότερα αν θα συνεχίσω να παίζω εκεί ή σε κάποια άλλη ομάδα του εξωτερικού. Θα ήθελα να τιμήσω το συμβόλαιό μου, αλλά είναι δύσκολο. Δεν νομίζω ότι θ’ αγωνιστώ στη δεύτερη κατηγορία. Νομίζω ότι θα συνεχίσω την καριέρα μου σε κάποιο άλλο πρωτάθλημα».
-Δημοσίευμα της Bild σε χαρακτήρισε σήμερα (Πέμπτη 19/05) ως υπεύθυνο για τον υποβιβασμό της Άιντραχτ. Θα ήθελες ν’ απαντήσεις;
«Πιστεύω ότι δεν αξίζει να ασχοληθώ με τέτοια δημοσιεύματα. Είναι πολύ «λίγοι» για να κριτικάρουν αυτοί οι δημοσιογράφοι, οι οποίοι επικαλούνται απόψεις παλαίμαχων ποδοσφαιριστών, εμένα. Σε μια ομάδα δεν παίζει ένας, αλλά έντεκα».
-Σε ποιο πρωτάθλημα θα ήθελες ν’ αγωνιστείς;
«Έζησα, αν και δεν κατάφερα να πραγματοποιήσω τις συμμετοχές που θα ήθελα, το αγγλικό πρωτάθλημα. Θεωρώ ότι το καλύτερο πρωτάθλημα του κόσμου είναι το ισπανικό. Θα ήθελα ν’ αγωνιστώ εκεί. Δεν θα έλεγα όχι σε οποιαδήποτε πρόταση από οποιοδήποτε πρωτάθλημα».
-Ποιο είναι το σημαντικότερο στοιχείο που πρέπει να έχει μια ομάδα για να σε πείσει ν’ αγωνιστείς σε αυτήν; Η συμμετοχή της στο Champions League;
«Αυτή τη στιγμή έχω συμβόλαιο με τον Φρανκφούρτη και θέλω να το τιμήσω 100%. Για κάθε ποδοσφαιριστή το Champions League ή ακόμα και το Europa League, είναι πρόκληση. Θα παίξει σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου, σε ποια ομάδα θα συνεχίσω την καριέρα μου, η συμμετοχή της σε κάποια ευρωπαϊκή διασυλλογική διοργάνωση».
-Τα δημοσιεύματα που σε θέλουν σχεδόν κάθε χρόνο ν΄ αποτελείς μεταγραφικό στόχο του Ολυμπιακού, έχουν βάση;
«Όπως αποδεικνύεται, καθόλου. Σε κάθε μεταγραφική περίοδο, πριν καν πάω στον Παναθηναϊκό, το όνομά μου καταγράφεται στο ρεπορτάζ του Ολυμπιακού. Ποτέ, όμως, όλα αυτά τα χρόνια, δεν με πλησίασε κάποιος από τον Ολυμπιακό. Δεν ισχύει τίποτα».
-Στην Ελλάδα πρόσφατα γράφθηκε και ακούστηκε ότι θα αποκτηθείς από τον Ολυμπιακό, «πακέτο» με τον Γιώργο Τζαβέλα. Γνωρίζεις κάτι;
«Όχι, δεν ξέρω τίποτα. Ενημερώθηκα γι΄ αυτό από διάφορα ελληνικά sites. Νομίζω ότι αυτά γράφθηκαν επειδή έπεσε η ομάδα. Θεωρούν ότι είναι εύκολο να παραχωρηθούμε μαζί από την Άιντραχτ. Δεν νομίζω ότι κάποια ομάδα που έδωσε λεφτά για ν’ αποκτήσει έναν παίκτη θα τον αφήσει ελεύθερο, ή θα τον παραχωρήσει με λίγα χρήματα, επειδή έπεσε κατηγορία».
-Υπάρχει ρήτρα στο συμβόλαιό σου, την οποία μπορεί να καταθέσει μια ομάδα και ν’ αποκτήσει έτσι τα δικαιώματά σου;
«Υπάρχει κάποια οψιόν αγοράς. Δεν τη ξέρω ποια είναι. Υπάρχει όμως μια ρήτρα στο συμβόλαιό μου, η οποία επιτρέπει σε οποιαδήποτε ομάδα να με αποκτήσει εφόσον καταθέσει στην ομάδα μου ένα συγκεκριμένο ποσό».
-Έχεις προτάσεις στα χέρια σου αυτή τη στιγμή είτε από ελληνική ομάδα, είτε από ομάδα του εξωτερικού;
«Δεν ξέρω τίποτα. Το πρωτάθλημα στην Γερμανία μόλις τελείωσε. Το θέμα το χειρίζεται ο μάνατζέρ μου».
-Τα γερμανικά ΜΜΕ ασχολήθηκαν πολλές φορές μαζί σου, είτε με θετικό, στις περισσότερες περιπτώσεις, τρόπο, είτε με αρνητικό. Κολακευτικά σχόλια, επίσης, έγιναν από το επίσημο site της UEFA και το αντίστοιχο της FIFA. Πώς νοιώθεις για όλο αυτό;
«Νιώθεις ότι δεν είσαι ένα τίποτα. Στην Γερμανία ξέρουν να εκτιμούν το καλό και το δείχνουν. Είναι πολύ σημαντικό να σου παίρνει συνέντευξη το Κicker, ή το Sportbild. Αυτό πάει να πει ότι είσαι καλός ποδοσφαιριστής».
-Ισπανοί συνάδελφοί μου, επικαλούμενοι το περιβάλλον του Ζοσέ Μουρίνιο, σε χαρακτήρισαν ως έναν από τους μεταγραφικούς στόχους της Ρεάλ για την κάλυψη μίας θέσης στην επίθεση. Γνωρίζεις κάτι γι’ αυτό;
«Το έχω πει στο παρελθόν, θα το πω και τώρα. Το όνειρο κάθε ποδοσφαιριστή είναι να παίξει στην Ρεάλ. Πιστεύω ότι αν η Ρεάλ αποκτήσει έναν Έλληνα ποδοσφαιριστή, όποιος κι αν είναι αυτός, θα είναι τεράστια επιτυχία για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Από εκεί και πέρα, μόνο που αναφέρθηκε το όνομά μου σε μια λίστα τεράστιων επιθετικών, αποτελεί δικαίωση των όσων έχω κάνει τα προηγούμενα χρόνια. Έδωσα απαντήσεις σε πολλούς Έλληνες παράγοντες, δημοσιογράφους και οπαδούς, οι οποίοι έχουν πει κατά καιρούς διάφορα για μένα. Το ν’ ασχοληθεί ο Μουρίνιο μαζί μου, είναι πολύ σημαντικό. Κι ας μην έγινε ποτέ τίποτα».
-Ποια θα χαρακτήριζες ως καλύτερη στιγμή στην καριέρα σου και ποια ως χειρότερη;
«Κορυφαία στιγμή στην καριέρα μου ήταν η κατάκτηση του τίτλου του πρώτου σκόρερ στην Μπουντεσλίγκα (σ.σ με την Μπόχουμ, με την οποία πέτυχε σε μία σεζόν 20 τέρματα). Οι Γερμανοί αναφέρουν τον συγκεκριμένο τίτλο ως το «πρώτο κανόνι» και είναι πολύ μεγάλη διάκριση. Δεν θα μπορούσα, ωστόσο, να μην συμπεριλάβω τη συμμετοχή μου στο Μουντιάλ, στο Euro και στο Confederations cup.
Χειρότερη στιγμή στην καριέρα μου θα χαρακτήριζα τον υποβιβασμό της Φρανκφούρτης. Δύσκολη στιγμή ήταν και ο υποβιβασμός της Χέρτα, αλλά νομίζω στενoχωρήθηκα περισσότερο φέτος. Δεν το περίμενε κανείς ότι θα πέσουμε. Ήταν έκπληξη».
-Η αποχώρησή σου από την Εθνική ομάδα έπεσε σαν… βόμβα τον περασμένο Σεπτέμβρη. Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να πάρεις μια τέτοια απόφαση;
«Την απόφαση την είχα πάρει πριν το Μουντιάλ. Είχα αποφασίσει ότι μετά το Μουντιάλ θ’ αποχωρήσω. Πίστεψα στη συνέχεια ότι μετά την έλευση του νέου προπονητή θ’ αλλάξουν κάποια πράγματα, αλλά δεν έγινε τελικά αυτό και αποφάσισα, έτσι, να σταματήσω».
-Τι απαντάς σε αυτούς που υποστήριξαν και συνεχίζουν, προφανώς, να υποστηρίζουν  ότι δεν τίμησες το ελληνικό Εθνόσημο;
«Εγώ νομίζω ότι είμαι κύριος απέναντι στην Εθνική. Η Εθνική δεν με ανέδειξε, όπως πολλοί υποστήριξαν. Εγώ έπαιξα στην Εθνική όταν αναδείχθηκα πρώτος σκόρερ με την Μπόχουμ. Δεν έπαιξα στην Εθνική, όπως πολλοί συνάδελφοί σου έγραψαν, για να πάρω μεταγραφή. Πιστεύω ότι την Εθνική την τίμησα με το παραπάνω. Αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματα και τους αριθμούς. Από εκεί και πέρα, αντιλαμβάνομαι ό, τι η απόφασή μου στενοχώρησε πολλούς. Στενοχώρησε, όμως και μένα. Η απόφαση αυτή ήταν η πιο δύσκολη που χρειάστηκε να πάρω στην καριέρα μου».
-Αναφέρθηκες με έμμεσο τρόπο στους λόγους της αποχώρησής σου. Είσαι αποφασισμένος, ενδεχομένως στο μέλλον, ν’ αναφερθείς με λεπτομέρειες;
«Δεν είπα λεπτομέρειες για τους λόγους της αποχώρησής μου. Θα το κάνω σίγουρα αργότερα. Η Εθνική διανύει μια δύσκολη περίοδο. Αν βγω εγώ αυτή τη στιγμή και αναφερθώ στους λόγους της απόφασης μου να σταματήσω, θα κάνω κακό. Θα μιλήσω στο μέλλον».
-Αισθάνεσαι δικαιωμένος για την απόφασή σου να σταματήσεις;
«Αν αισθανόμουν μετανοιωμένος θα ήταν σαν να θέλω να στείλω ένα μήνυμα στον προπονητή και στον πρόεδρο για την επιστροφή μου στην ομάδα. Αποφάσισα ότι η Εθνική τελείωσε για μένα. Θα ήταν άδικο να ξαναγυρίσω».
-Υπάρχει περίπτωση να φορέσεις και πάλι τη φανέλα με το Εθνόσημο;
«Είναι πολύ δύσκολο. Όταν εξηγήσω δημόσια τους λόγους, κάποια στιγμή, για τους οποίους έφυγα, πιστεύω  ότι θα με καταλάβει ο κόσμος. Πολλοί νομίζουν ότι έφυγα επειδή δεν έπαιζα. Σε πολλά παιχνίδια δεν έπαιξα. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν οι αριθμοί. Δεν είμαι παίκτης που θ’ αποχωρήσω επειδή δεν παίζω».
-Όταν πήρες την απόφαση να σταματήσεις από την Εθνική, τι σου είπε η οικογένειά σου; Τι είπε ο μάνατζέρ σου;
«Όταν πήρα τηλέφωνο τη γυναίκα μου και της είπα ότι σταματάω, έπαθε ένα σοκ. Δεν το πίστευε. Δεν περίμενε ότι θα το κάνω τόσο γρήγορα. Αντίθετος ήταν από την πρώτη στιγμή ο μάνατζέρ μου και οι συνεργάτες του. Προσπάθησαν να με μεταπείσουν, χωρίς να τα καταφέρουν».
-Έχεις αρχίσει να σκέφτεσαι τι θα κάνεις όταν σταματήσεις το ποδόσφαιρο;
«Έχω αρχίσει να το δουλεύω στο πίσω μέρος του μυαλού μου. Άλλωστε, δεν θ’ αργήσει πάρα πολύ να έρθει αυτή η στιγμή. Είμαι σε μια ηλικία που ξέρω ότι θα παίξω άλλα 4-5 χρόνια ποδόσφαιρο. Θέλω να γίνω τεχνικός διευθυντής στην Λάρισα. Θα ήθελα να αναλάβω το μάνατζμεντ του ποδοσφαιρικού τμήματος της ομάδας που αναδείχθηκα. Θέλω πολύ ν’ ασχοληθώ με την ομάδα της Λάρισας. Δεν θα ήθελα όμως να γίνω προπονητής. Θέλω να έχω την εποπτεία ολόκληρου του ποδοσφαιρικού τμήματος».
-Πού θα κλείσεις την καριέρα σου ως ποδοσφαιριστής;
«Στην Λάρισα, αναμφισβήτητα. Είναι η ομάδα της καρδιάς μου. Είναι το σημαντικότερο κομμάτι της καριέρας μου. Εκεί ανδρώθηκα ποδοσφαιρικά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου